Alla inlägg den 24 juni 2008

Av Marielle Klagmann - 24 juni 2008 17:30

Efter mycket om och men, tårar och frustration, så har jag äntligen ryckt upp mig och blickar ENBART framåt.


Jag försöker jobba emellanåt på Ica för att skrapa ihop lite pengar till nästa månad, packar och umgås mest med familjen. Jag har hittat ett företag som heter Språkab Översättningar: www.sprakab.com där jag kommer få mina adoptions samt namn dokument översatta. Jag ringde dom igår och fick reda på att dokumenten kommer bli färdiga runt den 30 Juni. En vecka till alltså, men så fort översättningen är färdig kommer dom scanna in det och skicka det till mig. På det sättet går det fortare för mig att skicka det till Amerikanska ambassaden. Jag ringde även till Ambassaden igår och dom sa att så fort dom får in de översatta dokumenten tar det ca 5 arbetsdagar för visumet att bli utfärdat och hemskickat till mig. Så mer eller mindre är det väl ca 2 veckor till jag kan åka.


Idag hjälpte pappa mig och packa ihop 2 stycken lådor som vi har skickat med posten. För att få skicka paket till USA krävs det:

                              

                               En maxvikt på 20 kg

                               En låda vars längd + omkrets inte överstiger 2 m

                               En låda vars längd inte överstiger 1,05 m


 Billigt var det inte heller. Att skicka 2 paket till USA med grejor gick på 2300:- Men det är sånt man får ta. Jag fick över en massa fotoalbum, kläder, vinterjackor, filtar och smycken.


Efter all denna väntan så är vi nu alltså nere i 2 veckor. Det är väl inte fy skam det inte. Men lätt kan jag ju inte påstå att det är heller!! 


                                                                 XOXO
 

Presentation

Omröstning

Will you be able to attend The Klagmann Wedding next year, in June 2009.
 ABSOLUTELY!!!!
 Sure, if I can afford it.
 Maybe, I might have other plans.
 No, I will not be able to make it.
 I don't know.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards