Alla inlägg den 4 juni 2008

Av Marielle Klagmann - 4 juni 2008 09:03

Igår skulle vara min "soft" dag med promenad och sola nere på stranden. Vid 9tiden tog jag mig ut och bestämde mig för att ta en promenad/jogg till Farsta centrum, Sussie bor i Sköndal Centrum och sa att det tar ca 10 minuter att ta bussen till Farsta. Piece of cake tänkte jag och började spatsera i den riktning som jag trodde Farsta låg i. Ganska vågat för en norrbottning med dåligt lokalsinne men överraskande nog hittade jag lätt till Farsta. Jag gick runt lite och spanade in butikerna så jag visste vad som fanns. Så var det dax att ta mig tillbaka till Sköndal. Det, däremot, var inte det lättaste. Oj vad jag var lost. Lost lost lost.


Tillslut, efter mycket om och men, stridande känslor om min stolthet, så frågade jag en äldre dam om vägen. Dessvärre fick jag behandlingen av en sjuk spetälsk, hon vägrade titta på mig. Tillslut skrek jag i hennes öra: jag har gått vilse men ändå vägrade hon titta på mig. Sussie berättade senare att Farsta människorna är lite konstiga. Nästa kille jag frågade om vägen var i alla fall mer hjälpsam men jag tror jag räknade hans "Sköndaaaal, men det är ju lååångt dit" typ 10 gånger under vår 1 minuters samtal. "Joo jag vet" svarade jag, jag kom ju därifrån. Jag vill bara hitta vägen tillbaka. "men, men det är ju lååångt dit!. Tydligen vet inte människor här i Stockholm vad promenad och motion verkligen innebär. Det kan inte ha varit längre än 8 km fram och tillbaka. Jag hittade tillslut hem i alla fall.


Väl hemma, åt jag frukost, och satt och dividerade med Doodle.se angående ett par flygbiljetter till USA. (Jag återkommer om jag rekommenderar dom eller ej senare). Min strid verkar dock lönlöst, då mina vänner kommer tappa hela deras 5000 kr var på varsin resa till USA, dumma amerikanska ambassad som inte låter mig komma in i landet. Men jag avslutade ett ondsint email till Doodle med: jag har ett stort bröllop i USA nästa år och jag har många svenskar som har tänkt att komma. Så jag hoppas verkligen jag kan rekommendera er.


Sen bar det av till Farsta igen, men denna gång tog jag bussen.

Resten av dan spenderade jag nere på en gräsplätt i härliga solen. Sen kom Sussie hem från jobbet o vi käkade middag.


Idag är en ny dag och jag är påväg till Gävle!


XOXO


Presentation

Omröstning

Will you be able to attend The Klagmann Wedding next year, in June 2009.
 ABSOLUTELY!!!!
 Sure, if I can afford it.
 Maybe, I might have other plans.
 No, I will not be able to make it.
 I don't know.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards