Alla inlägg den 16 maj 2008

Av Marielle Klagmann - 16 maj 2008 08:39

~ FÖRBEREDELSER ~ 


I natt kunde jag inte sova en blund. Vaknade klockan 7 och kunde inte somna om så jag steg upp. Ska jobba idag klockan 11. Nu sitter jag i telefon och försöker få tag i massor med människor, men det är alltid lika svårt att få tag på någon att få prata med.


Rannsakar i mitt huvud allt jag måste förbereda inför intervjuen och det är rätt mycket faktiskt:


Pass (Måste ha en gilitghetstid på längre än 6 månder från planerad avresa)

Foton (3 stycken) 

Criminal records (går att ansöka hos Rikspolisen)

Personbevis - med föräldrars uppgifter

                    - med äktenskapsbevis

                    - med folkbokföringsuppgifter

Läkarundersökning - Lungröntgen

                              - HIV-test

                              - allmänn generell undersökning

(Undersökningen måste även ske i Stockholm)

Vaccinationsuppgifter (kopia på alla vaccinationer jag tagit under mitt liv)

Kvitto på betalad ansökningsavgift från Banken

Affadavit of Support (som Ryan måste fylla i)

Proof of relationship (Bildbevis som styrker vårt förhållande, brev etc)


3,5 veckor har jag på mig att införskaffa all denna information!

Men det känns lugnt. Jag är på rätt god väg i alla fall! Om turen nu äntligen är på min sida så hoppas jag det här kommer gå smärtfritt!

Presentation

Omröstning

Will you be able to attend The Klagmann Wedding next year, in June 2009.
 ABSOLUTELY!!!!
 Sure, if I can afford it.
 Maybe, I might have other plans.
 No, I will not be able to make it.
 I don't know.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards