Alla inlägg den 15 april 2008

Av Marielle Klagmann - 15 april 2008 23:23

I have found the jacket of my dreams! Intersport har den här sjukt snygga skinnjackan som jag vill ha i sommar. Det finns bara ett enda exemplar av den i min storlek. ÅH vad jag vill ha den men som jag ser på saken så finns det tre problem:


Problem nr 1: Det finns bara en kvar i min storlek så risken att den blir slutsåld är stor

Problem nr 2: Den kostar 1000 kr mer än vad jag har.

Problem nr 3: Min födelsedag är mer än en månad bort vilket leder oss tillbaka till problem nr 1. Den kommer möjligvis vara slut då.


Jag har alltså två valmöjligheter (det tredje är att strunta i den och det är inte en möjlighet). Ett fjärde scenario är ju också att jag tar till med hundvalpsögonen men så lågt är jag inte riktigt beredd att gå...än! Antingen så köper jag den nu eller så chansar jag och köper den efter jag har fyllt år. Jag får helt enkelt sova på saken.


Idag så hade jag ännu en händelserik dag. Jag spenderade största dagen med Linda, vi åt mumsig lunchbuffe på Opalen och sen gjorde vi stan. Hittade en jättefin skjorta på Lindex rean och så fyndade vi på dollarstore. Sen träffade jag fröken Berg på Nordpoolen och simmade en timme. Sen har jag myst i soffan och sett på tv.


Imorgon blir det manikyr hos Hellerstedt Nyberg och sen blir det Kvantum!


Natti natti

Av Marielle Klagmann - 15 april 2008 11:34

Ryan ringde mig inatt, halv 2 på morgonkvisten och väckte mig. Halvt om halvt hörde jag honom berätta att vi fått brevet från USCIS. Redan!!!!! Det tog bara 3 dagar för dom att skicka det. Vanligtvis brukar det ta dem 2 veckor innan vi fått brevet i brevlådan. Okej, det var dom bra nyheterna "the good news".


The bad News, de dåliga nyheterna är att fallet nu har gått vidare och nästa steg innebär att istället för att kontaka Ryan så kommer de kontakta mig. Men det finns en risk att det kan ta 90 dagar, oh my, 3 månader till. Fast vi hoppas naturligtvis att så inte är fallet. Det stod nämligen bara att om ingen har hört av sig inom 90 dagar så borde vi kontakta dom. Hur ska man tolka det?


Presentation

Omröstning

Will you be able to attend The Klagmann Wedding next year, in June 2009.
 ABSOLUTELY!!!!
 Sure, if I can afford it.
 Maybe, I might have other plans.
 No, I will not be able to make it.
 I don't know.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards